5 Tips om je gelukkiger te laten voelen

De zomervakantie is inmiddels voorbij. De zon, waar je zo gelukkig van wordt, verdwijnt steeds meer en de herfst komt om de hoek kijken. De after-holiday dip is daar! Wat kunnen we ertegen doen? Ik deel graag mijn tips!

Zelf ben ik nogal een enthousiast persoon. Als ik iets tegenkom waar ik enthousiast van word, ga ik het meteen doen. Soms hou ik dingen vol, soms is het tijdelijk. Juist nu ik mama ben, vind ik het belangrijk dat ik gezond leef, zo min mogelijk stress heb en lekker in mijn vel zit. Als ik in mijn element ben, dan zijn de kids dat ook.

Daarom probeer ik gewoontes aan te leren die ervoor zorgen dat ik (nog) beter in mijn vel zit, die stress de deur uitjagen en ervoor zorgen dat ik nog gezonder word. Onderstaande dingen kosten een kleine moeite, maar geven een groots effect. Weg met je dip!

Drink meer water

Hoe vaak heb je dit al gehoord? En hoe vaak heb je je hier al aan gehouden? Om eerlijk te zijn lees ik dit elke keer weer en toch vergeet ik het. Ik heb nu een app op mijn telefoon geïnstalleerd die me eraan helpt herinneren dat ik genoeg water drink. Nu zorg ik ervoor dat er elke dag een enorme karaf water op mijn bureau staat. Op deze manier kan ik er niet meer omheen!

Als ik genoeg water drink (zo’n 2,5 à 3 liter) dan voel ik me zoveel beter. Ik merk dat ik fitter ben en meer energie heb. En mooi meegenomen: je huid verbetert zichtbaar!

Avondroutine: verwenmomentje

Meestal ben ik ‘s avonds te moe om echt goed mijn gezicht te reinigen. Of ik heb er gewoon niet zo veel zin in. Hier heb ik iets op bedacht: ik heb een heerlijke lijn verzorgingsproducten voor mijn gezicht aangeschaft. En het ruikt ook nog eens zalig! Soms moet je jezelf zulke verwenmomentjes gewoon gunnen, ik krijg er zelfs een beetje een spa-gevoel van!

Geen zooi meer in huis! (Kan dat?)

Ik ben een mega chaotisch persoon. Ik merk aan mezelf dat als de ruimtes om me heen een grote zooi zijn, ik me slecht kan concentreren en het in m’n hoofd een enorme chaos wordt. Daarom heb ik de knop omgezet en een aantal dingen in huis aangepast om het georganiseerd en opgeruimd te houden. Bijvoorbeeld: handige opbergbakken voor speelgoed.

Tip: elke avond voor het slapen gaan ruim ik 15 minuutjes op. Wat je in die tijd wel niet kunt doen! Als je dan ‘s ochtends beneden komt, ziet het er opgeruimd uit en begin je je dag niet meteen met stress. Echt fijn!

VASTE PLEKKEN

Dit is echt mega belangrijk voor mij, want zoals ik al zei: ik ben een chaoot. Mijn 3-jarige Maud doet mij al na, omdat ik altijd alles kwijt bent. Ze zegt dan: “Ben jij je sleutels weer kwijt?” En dat vindt ze een prachtig spel. Ik niet!

Daarom heb ik nu een paar vaste plekken in huis gemaakt waar ik sleutels en andere belangrijke spullen neerleg. Als ik thuis kom, leg ik het ALTIJD op die plekken. In het begin moet je jezelf even aanleren dit ook echt te doen, maar man man... wat scheelt dat veel tijd en stress!

Green smoothies, eeh... monsters!

Groene smurrie-smoothies zijn mijn nieuwe lifesavers. Ik probeer een paar keer per week zo’n groen monster te maken. Maud eet niet super goed, maar dit vindt ze heerlijk. Zo makkelijk; op die manier krijgt ze al heel wat groenten binnen. En voor ons een fijne, gezonde boost!

Mindfulness

Ik ben een dromer van nature, dus probeer ik momenten op de dag in te lassen waarop ik standaard mindful ben. ‘s Ochtends bij het ontbijt, ‘s avonds als ik thuiskom en bij het avondeten zijn van die momenten waarop ik me heel bewust ben van mijn omgeving en het ‘hier en nu’. Ik ‘zie’ dan ook echt even de kids. Ik heb het idee dat zij ook merken dan ik er echt ‘ben’, met mijn volle bewustzijn.

Waar ben je dankbaar voor?

Het helpt zo om een dankbaarheidsdagboek bij te houden! Ik ben daar echt een gelukkiger persoon door geworden!

Close

50% Complete

Ik deel tips voor ambitieuze moms!

Meld je aan voor deze (gratis) mailing en ontvang praktische tips hoe je het beste uit jezelf kunt halen, meer energie kunt krijgen en minder stress.